Monday, May 5, 2008

Hentikanlah Perbelanjaan Duit Rakyat yang Membazir

1. PERLANTIKAN MENTERI DAN PENASIHAT YANG TIDAK RELEVAN
Datuk Shahrizat (kalah kpd Nurul Izzah) dilantik sebagai senator/penasihat dalam hal ehwal wanita dengan gaji RM 33k sebulan. Apa fungsi Menteri Pembangunan Wanita & Sosial Dato' Ng Yen Yen? Bukankah ia bertindih dan hanya membazir?
...
Manakala Datuk Seri Zulhasnan (menang undi POS) pula, dilantik semula sebagai Menteri Wilayah Persekutuan. Sedangkan WPKL dikuasai Pakatan Rakyat. Apa pula fungsi DBKL dan hanya merumitkan agihan kepada wakil rakyat PR yang menguasai 10 daripada parlimen di WPKL.
2. CHAMPIONS YOUTH CUP
Kos daripada FAM ( Menteri belia dan sukan ) sebanyak 17 juta. Membazir. Tahun 2007, dilaksanakan sebagai salah satu agenda Tahun melawat Malaysia. Sepanjang penganjuran stadium kosong. Kualiti pemain negara masih di takuk lama malah makin merosot anak tangga di dalam ranking bola sepak Fifa.
Banyak 17 juta tu ...
3. MONSOON CUP, TERENGGANU
Terbaru 42 juta lagi duit rakyat akan dibelanjakan untuk mendalamkan dasar laluan acara tersebut. Semasa penganjuran ... apa yg rakyat Terengganu dapat? Hanya sebagai penonton? Yang dapat kepentingan golongan mewah dan pelancong asing...............................Guane boh?
4. PROGRAM ANGKASAWAN NEGARA
Cukuplah Sheikh Muzaffar seorang yang telah dihantar dengan kos berjuta juta ringgit. Dr SMS sendiri memohon agar tidak perlulah untuk misi kedua.
5. PEMBELIAN KAPAL SELAM
Perbelanjaan penyelenggaraan / 'maintainance ... $$$$ (duit rakyat). Belum lagi dengan pelbagai desas desus pembelian mengatakan melibatkan komisen dan kes ......
.........
KORANG FIKIR LA SENDIRI!!!!
Banyak lagi .... senaraikan

1 comment:

Anonymous said...

si
Kalau nak letak satu per satu ...
berjuta juta duit dibazirkan.
1. Kes IKBN.
2. Maintenance bunga di Putrajaya.
3. beli no kereta.
4. Renovation kediaman rasmi.
5. Istana Negara baru ???
6. Sambutan kemerdekaan thn lepas?

... pada masa yg sama Rakyat diminta UBAH GAYA HIDUP dengan berjimat cermat!

apa barang !!!